Er dit værksted klar til fremtiden?

- Det er vi!

 

AutoMester - Enkelt og lokalt

AutoMester er Danmarks største kæde af frie værksteder. Vi vil ikke kun være Danmarks største kæde, men vores ambition er også at være forbrugerens foretrukne valg. Det gør vi blandt andet ved at uddanne vores mekanikere og følge med i udviklingen inden for teknologi, digitalisering og bæredygtighed. Samtidig ønsker vi at være helt tæt på vores kunder og deres bil ved at være til stede over hele landet. 

Vi er markedsleder

En stor analyse viser, at AutoMester ligger forrest i den frie branche

  • Vi har den højeste kendskabsgrad i branchen på 81,6%
  • Vi har den største synlighed
  • Vi er forbrugerens mest foretrukne værksted
  • AutoMester ligger forrest, når det drejer sig om opfattelse af bl.a. et kvalitetsværksted, et værksted, man kan have tillid til og et værksted, hvor man får god og personlig service

Som en del af AutoMester får du desuden: 

  • Massiv landsdækkende markedsføring og hjælp til din lokale markedsføring
  • Mere end 230 millioner eksponeringer i tv, radio og SoMe i 2022
  • Højeste score på Trustpilot baseret på flest anmeldelser

Fællesskab. Netværk. Sparring.

Vil du være en del af nedenstående fordele?

  • Danmarks største værkstedskæde med ca. 400 værksteder
  • Loyalitetsskabende kundeklub med næsten 70.000 medlemmer
  • Gratis bilteknisk support
  • Vi tiltrækker lærlinge med lærlingeklubben Young Mechanics CLUB
  • AutoMester Erhverv, hvor du har mulighed for at reparere og servicere erhvervsbiler
  • Vi hjælper med markedsføring, online support, drift, optimering og udvikling af din forretning
  • Stort netværk og sparring med flere hundrede værkstedskollegaer

AutoMester E+: Et ekstra plus til dit værksted

Som en del af AutoMester E+ får du: 

  • Tiltrækning af nye kunder med ekstra fokus på bæredygtighed, digitalisering og bekvemmelighed samt el- og hybridbiler
  • Et værksted med en høj standard
  • Obligatorisk E+ Vejhjælp, der giver dig loyale kunder
  • Samarbejde med Plant et Træ om skovplantning i Danmark

Quick Autoservice skiftede værkstedskæde og fik bl.a. flere erhvervsaftaler

I hjertet af København ligger Quick Autoservice. Værkstedsejer Louis Wael startede selv værkstedet for mere end 20 år siden, men for fem år siden valgte han at skifte kæde: “I fem år har jeg ikke fortrudt det én eneste gang. Det har altid bare fungeret. For mine kunder er AutoMester-stemplet et bevis på den kvalitet, vi leverer hos os. Det er noget, der betyder meget,” fortæller Louis Wael. 

Louis har stor gavn af de erhvervaftaler, der bliver indgået i AutoMester: Jeg har rigtig meget gavn af de erhvervsaftaler, der bliver lavet igennem AutoMester. Det jeg virkelig godt kan lide ved AutoMester er, at hvis der kommer en ny aftale ind, så bliver jeg kontaktet og spurgt om, hvad jeg synes om den, før der skrives under. Det er der, jeg tænker “wauw”, fortæller den erfarne værkstedsleder.

Læs hele historien om Quick Autoservice her.

Værksted tilsluttede sig kæde for at sikre fremtiden og fik flere kunder

Henrik Petersen, der er indehaver af H-biler, er sikker på, at fremtiden tilhører kæderne. For ham giver et større brand sikkerhed for både værkstedet og kunderne, og så kan han godt lide at være en del af et forpligtende fællesskab: “Der ligger en sikkerhed i det for mig. Jeg tror, at hvis man kigger frem, skal du være en del af en kæde for at klare dig. Du kan ikke klare dig alene i dag - det er markedet simpelthen for hårdt til. Hvis du ikke investerer i din virksomhed, så overlever du ikke,” fortæller han.

Henrik Petersen har altid være overbevist om, at værkstedet skulle være en del af en større kæde, og da han gik i gang med at undersøge, hvem det skulle være, faldt valget på AutoMester: “De har noget fantastisk reklamemateriale. Det hold, der sidder bag, er utroligt gode til at servicere os, og så er jeg voldsomt glad for de markedsføringsmuligheder, de stiller til rådighed,” siger han og fortsætter: “Men de erhvervsaftaler, de går ud og laver, er altafgørende for mig - det gør de virkelig fantastisk. Med AutoMester sidder jeg med nogle mennesker, der rent faktisk sørger for, at vi som værksted har noget at lave.”

Læs hele historien om H-biler her.

Værksted tilsluttede sig AutoMester og øgede omsætningen markant

Jimmi Olsen og Ronni Stang er barndomsvenner og udlever sammen deres drengedrøm som værkstedsejere. Allerede da de slog dørene op til DK-Au2Center, vidste de, at de ville være en del af AutoMester for at stå stærkt i en bilbranche i udvikling

Jimmi Olsen og Ronni Stang har været venner og skruet i biler, så længe de kan huske. Sammen har de altid drømt om at eje deres eget værksted. For 5 år siden gik drengedrømmen i opfyldelse, da de sammen overtog DK-Au2Center i Nørre Alslev på Falster. Dengang var værkstedet en del af AutoPartner, men de to garvede mekanikere vidste allerede ved overtagelsen, at de ville være en del af AutoMester-kæden:

“Det er en tillidssag at få lavet bil i dag. Derfor valgte vi at beholde de skilte, som kunderne kendte, da vi overtog værkstedet. Men vi har hele tiden vidst, at vi gerne ville være et AutoMester–værksted og spille med de store drenge. Vi ville gerne være en del af et så stort og veletableret brand, som bilejerne kender og har en stor tillid til,” forklarer 39-årige Jimmy Olsen.

DK-Au2Center blev en del af AutoMester i 2021 og skiftede derefter skiltene ud på facaden. Dog er det ikke kun på muren, at der er sket et skifte:

“Vi havde meget at lave før, men vi har fået ekstremt travlt nu. Vi har øget vores omsætning over hele linjen, og det har nok noget at gøre med de flotte skilte og medlemskab af AutoMester-kæden. Vi har virkelig kunne mærke, at vi tiltrækker nye kunder, der allerede træder ind ad døren med en tillid til os, fordi vi har AutoMester i ryggen.”

En branche med fart på

For de to indehavere har medlemskabet betydet flere kunder, og så har det også begejstret eksisterende kunder med for eksempel tilbuddet om nye rabatter som en del af AutoMesters kundeklub.

“Der er rigtig mange fordele ved at være med AutoMester. Vi kan nu tilbyde det bedste til både bil og bilist i branchen,” mener Ronni Stang.

“Ja, og vi er jo i en branche, hvor det går virkelig stærkt, og det kan ellers godt være svært at følge med. Jeg tror ikke, at man kan lave biler mere om fem år, hvis man ikke er villig til at følge med udviklingen og lære nyt. Og dér har vi en kæde i ryggen, der tilbyder os de nødvendige efteruddannelser, så vi har kompetencerne til at stå i spidsen af branchen i dag - men også om fem år,” tilføjer Jimmi Olsen.

Et fagligt fællesskab

Til dagligt driver de to værkstedsejere værkstedet med deres svend, og så har de også en ny lærling på vej. Som en del af AutoMester, der består af omkring 400 værksteder, føler de to venner samtidig, at de er blevet tildelt mange nye, dedikerede kollegaer fra hele landet.

“Vi oplever, at vi er en del af noget større. Vi har fået stor faglig sparring med mekanikere fra hele landet, og det er nemt at få hjælp. Vi er for eksempel blevet en del af en lukket AutoMester-gruppe på Facebook, hvor AutoMester ansatte deler deres erfaringer og sparrer med hinanden,” fortæller Jimmi Olsen.

Derudover har de to værkstedsejere deltaget i den obligatoriske indehaveruddannelse i AutoMester. Et kursus, der har givet dem evner indenfor bl.a. værkstedsdrift og optimering, ledelse og økonomi og samtidig nye kontakter og netværk.

“Efter indehaveruddannelsen har vi været ude at besøge andre AutoMester-værksteder for at se, hvordan de har opbygget deres virksomhed. Det har været en kæmpe inspirationskilde. Det har blandt andet betydet, at vi nu tør søge en ansat mere.”

Hos DK-Au2Center har de kunne se deres nøgletal stige, siden de blev en del af AutoMester. Desuden har de som medlem af AutoMester fået adgang og hjælp til blandt andet serviceaftaler og vejhjælp. Og så kan kædekontoret støtte i for eksempel markedsføring, Trustpilot og drift af forretningen.

Lyder det som noget for dig? 

Så kontakt en af vores konsulenter allerede i dag.


Jan Ankersen

Kædechef
Tlf. 9133 4100
jan.ankersen@automester.dk

RING OP


Thomas Wendt
Kædekonsulent Sjælland og Bornholm
Tlf. 2489 0758
thomas.wendt@automester.dk

RING OP


Mathias Kulmbach Bojsen
Kædekonsulent Fyn og Lolland/Falster
Tlf. 9133 4043
mathias.k.bojsen@automester.dk

RING OP


Mikael Bekker
Kædekonsulent Midt- og Sønderjylland
Tlf. 2338 5044
mikael.bekker@automester.dk

RING OP


Jens Johansen
Kædekonsulent Midt- og Nordjylland
Tlf. 2447 8450
jens.johansen@automester.dk

RING OP